Kontakt os     PrePress     TechMedia e-shop
 
  » Find dit fagblad » Scandinavian Food & Drink » Artikler SCF

4. juni 2020  

 

Print side Print side  Tilføj til favoriter Tilføj til favoriter  E-mail side E-mail side

Scandinavian Food nr. 11, 2006: Ørbæk går efter convenience

Ørbæk går efter convenience
En producent af ægte kvalitets æblemost satser nu også på convenience-markedet
Af Jørgen Jensen
Markedsførings-kanonerne er kørt i stilling og produkterne er på vej til butikkerne. En kendt fynsk mostfabrik har udvidet sine afsætningskanaler, efter at der er blevet lidt mere trængt på markedet for traditionel most.
- Med kun to varianter æblemost, filtreret og ufiltreret, er det blevet sværere at agere på et marked, der er domineret af flere store udbydere. I stedet for at bruge en masse penge på at kæmpe om markedsandele går vi nu helt nye veje og lancerer en række nye produkter, fortæller salgschef Rasmus Hansen fra Ørbæk Most.
Han peger på, at der er gode muligheder for at vinde nemmere markedsandele på convenience-markedet, hvor tilsvarende produkter ikke findes.
- Produkterne er rene råvarer uden tilsætningsstoffer og konserveringsmidler. I første omgang lancerer vi fire varianter i ½-liters flasker, ufiltreret æblemost, æblemost, solbærsaft og appelsinjuice samt tre varianter Smoothies i 0,33 liters flasker; jordbær, hyben og hindbær.
Udvalgte butikker -
i første omgang
Hos Ørbæk Most lægger de meget vægt på, at de nye drikke - Naked Fruit - leveres i drikkeklare flasker og at holdbarheden er god. Typisk et halvt år efter tapning for en halv liter og tre måneder for Smoothies, hvilket ifølge Rasmus Hansen faktisk er lang tid i betragtning af, at flaskerne ikke transporteres på køl eller skal opbevares på køl.
- Men der er ingen tvivl om, at alle produkter smager bedst afkølet, ca. 5°C, og de kan, ligesom vores to traditionelle æblemost, indgå i madlavningen.
Det bliver udvalgte dagligvarebutikker, der i første omgang skal have de nye Ørbæk-produkter stående på hylden. Men ellers skal Naked Fruit produkterne være der, hvor folk kommer. Dvs. på tankstationer, i sportshaller og personalekantiner samt bagere. Og Rasmus Hansen mener ikke, andre produkter skal rages ned af hylderne for at blive erstattet med Ørbæk-nyheden.
- Der er masser af plads i kølerne derude, og vi går efter at tilbyde et alternativ til en halv liters vand eller en tilsvarende iste.
Ingen leveringsproblemer
Siden Rasmus Hansen blev ansat hos Ørbæk Most i foråret har han haft drøntravlt med at få fat i dagligvare- og cateringgrossisterne. Der hvor kantiner, hoteller og restauranter køber deres varer.
- Det er uden betydning, at vi kommer som en mindre producent. Vi er blevet utroligt godt modtaget hele vejen rundt og vi venter da, at det kan ses på salgskurverne efter nogen tid. Og vi får ingen leveringsproblemer - det har en investering i nyt produktionsudstyr taget højde for.
Rasmus Hansen peger samtidigt på, at det sagtens kan lade sig gøre at fremstille et produkt, der er rent og ikke fremstillet af koncentrater. Det gælder også appelsinjuicen, der kommer fra første presning. I Naked Fruit solbærsaften er der også lidt saft fra æbler og pærer, fordi ren solbærsaft smager lidt bittert og derudover er ret koncentreret.
I første omgang kommer der fire Naked Fruit varianter i ½-liters flasker. Fabriksfoto.
Her er de første tre varianter Smoothies i 0,33 liters flasker. Fabriksfoto.
Æblehøsten 2006 slår alle rekorder mht. kvalitet. Her er en stor stak æbler på vej i pressen hos Ørbæk Most. Foto: Jørgen Jensen.

 

 
 

ANNONCØRER
 

  
Tilmeld dig TechMedias webmail service...
 
.
   Site Map  |  Privacy statement     


TechMedia A/S | Naverland 35 | 2600 Glostrup | Telefon: (+45) 43 24 26 28 | Fax: (+45) 43 24 26 26 | E-mail: info@techmedia.dk
Åbningstider: Mandag - Torsdag: 8.30 - 16.00 | Fredag: 09.00 - 15.30



Copyright © TechMedia A/S - All Rights Reserved.

Powered by MEDIA2 Content Management System.

Valid HTML 4.01! Valid CSS!





© www.xn--leverandrregistret-n4b.dk