Kontakt os     PrePress     TechMedia e-shop
 
  » Find dit fagblad » Pack och Plast » Nyheter

1. juni 2020  

 

Print side Print side  Tilføj til favoriter Tilføj til favoriter  E-mail side E-mail side

2007-04-23 Imaje: Engagerad i kunder sedan 25 år

Imaje, engagerad i kunder sedan 25 år
 
Imaje, en producent och distributör av industriella kodnings och märknings system, firar 25 års jubileum under 2007. Sedan 1982, har Imaje vuxit avsevärt, från att ha varit en regional nybörjare till att nu ha positionen som stort internationellt företag.


De senaste fem åren har Imaje, dotterbolag till Amerikanska Dover koncernen, praktiskt taget fördubblat omsättningen, en ökning från 230 miljoner dollar 2002 till närmare 400 miljoner 2006 – och har i och med det lagt grunden för ett exceptionellt 25 års jubileum under 2007.
 
"Vårt mål är tydligt: Bli världsledande på märknings- och kodningsmarknaden. Under de senaste fem åren har Imaje genomgått stora förändringar. Det har vuxit till ett modernt och dynamiskt företag. Vi har arbetat för att fastställa alla verktyg vi behöver för att bli världens ledande märknings- och kodningsföretag. Nu är vi redo att sätta dem i arbete och gruppera våra styrkor.” Detta är det centrala i budskapet som Serge Kral, Chief Operations Officer Imaje, vill förmedla i och med detta 25 års jubileum.

För att fira detta jubileum, har Imaje valt att kommunicera via de 32 dotterbolagen under 2007. “Starten sker i april månad, då lanseras en internationell kommunikations kampanj i alla stora förpacknings, dryckes och mat journaler”, förklarar Sylvain Exartier, Imaje koncernens kommunikationschef. "Grundstenen i vårt budskap under detta 25 års jubileum baseras på Imaje´s kärnvärden – mer än någonsin driven av våra kunders önskan om pålitlighet, kvalitet, innovation och utmärkthet.”

Tillsammans med den här annonskampanjen, har många andra kommunikations verktyg planerats runt om i världen. En ”25 års” logotyp har designats speciellt för det här evenemanget och används dagligen av de 1.730 Imaje anställda i de 120 länder där Imaje är verksam. Imaje har valt att kommunicera till kunderna om eventet via företagets tidning ImajeScope. 70.000 exemplar kommer skickas ut till kunder för att förmedla Serge Kral, Jordi Romas och även en av Imaje´s kunders synpunkter. 

Imaje Group har förändrats en hel del sedan starten 1982. Företaget har gått från att erbjuda bläckstråleskrivare till att numera erbjuda en multi- teknologiskt produktlinje. Resultatet, förklarar Serge Kral, är: “ en växande marknadsdrivande inriktning som gör det möjligt att tillhandahålla våra kunder, oavsett land, kundanpassade lösningar vad gäller skrivare, tillbehör, mjukvara och service. Faktum är, ” tillägger han, “Imaje har rört sig i rätt riktning, kundens riktning.”


Om Imaje

Imaje, som är en helägd filial till New York baserade Dover Group (NYSE: DOV), är idag världsledande inom industriell märkning. Imaje grundades år 1982 i Bourg-lès –Valence I Frankrike och har mer än 1730 anställda runtom i världen. Omsättningen för 2006 uppgick till 390 miljoner dollar.

Med 32 filialer och over 60 distributörer, är Imaje närvarande i mer än 120 länder. Dessutom kan kunderna vända sig till 3 FoU center, 6 produktionsenheter och 10 center som utför maskinreparationer fördelade över hela världen.
Imaje teknologier inkluderar: bläckstråleskrivare för små och stora tecken, laserskrivare med hög hastighet, termoskrivare, utskrifts- och appliceringssystem för etiketter.

 

 
 

ANNONCØRER
 

  
Tilmeld dig TechMedias webmail service...
 
.
   Site Map  |  Privacy statement     


TechMedia A/S | Naverland 35 | 2600 Glostrup | Telefon: (+45) 43 24 26 28 | Fax: (+45) 43 24 26 26 | E-mail: info@techmedia.dk
Åbningstider: Mandag - Torsdag: 8.30 - 16.00 | Fredag: 09.00 - 15.30



Copyright © TechMedia A/S - All Rights Reserved.

Powered by MEDIA2 Content Management System.

Valid HTML 4.01! Valid CSS!





© www.xn--leverandrregistret-n4b.dk