Kontakt os     PrePress     TechMedia e-shop
 
  » Find dit fagblad » Pack och Plast » Nyheter

7. juni 2020  

 

Print side Print side  Tilføj til favoriter Tilføj til favoriter  E-mail side E-mail side

2007-11-01 Rexam: Spendrups först i världen med ny reliefpräglad burk

 

Rexams nya 360° reliefpräglade burk lanseras först av Spendrups

Rexams senaste burkinnovation, 360° reliefprägling (embossing), har lanserats i år av Spendrups Bryggerier på deras varumärken Bright Brew och Premium Gold.

Rexams teknik för 360° reliefprägling är den första i sitt slag. Den erbjuder möjlighet att välja mellan en mängd olika embossing-mönster för att förstärka varumärket på ett sätt som både syns och känns.  Dessutom har två oberoende laboratorier kunnat visa att denna typ av embossing gör att burkarna håller sig kalla längre.  Spendrups presenterar burken på följande sätt: ”Unik burk håller kylan 30% längre”.

Den embossade burken för Spendrups tilllverkas i Rexams fabrik i Fosie. Den kom ut på marknaden i maj 2007 i både livsmedelsaffärer och på Systembolaget. Spendrups lanserade burken med en reklamkampanj i butikerna tillsammans med en kylväska i begränsad upplaga till varje sexpack.

Tekniken för 360° reliefprägling utvecklades av Rexam förra året.

– Det förstärkta utseende som reliefpräglingen erbjuder, tillsammans med egenskapen att hålla produkterna kalla längre, innebär något nytt för våra kunder när de vill differentiera sina produkter och ge mervärde för sina kunder, säger Ann Bonner, marknadschef hos Rexam.

– 360° reliefpräglingen är ännu ett gott exempel på vårt innovativa engagemang och vår förmåga att tillverka förpackningar som hjälper våra kunder att möta behoven hos dagens konsumenter, fortsätter hon.

Fredrik Sverkersten är Brand Manager för Strategic Beer Brands hos Spendrups:

– Som svenskt bryggeri med starka internationella varumärken som konkurrenter är det oerhört viktigt att vi ständigt levererar nya och innovativa koncept för att fånga konsumenternas uppmärksamhet. Genom att använda burken som ett marknadsföringsverktyg får vi en enorm fördel. Rexams 360° reliefprägling kombinerad med den matta lacken signalerade till kunden att detta inte var någon vanlig burk. Genom den här nyheten kunde konsumenten verkligen ”känna” varumärket.

Rexam är ett ledande konsumentförpackningsföretag på den globala marknaden, och världens största tillverkare av dryckesburkar. Vår vision är att bli det ledande konsumentförpackningsföretaget i världen. Vi samarbetar med några av världens mest kända och framgångsrika konsumentvarumärken, men också med unga, nystartade entreprenörer. Vi erbjuder ett brett utbud av förpackningstjänster och lösningar för olika industrier, med hjälp av olika material och tekniker. Vi har tre karaktärsdrag: vi är ledande inom vår bransch, vi är nytänkande och vi brinner för att leverera ett exceptionellt mervärde.

Efter uppköpet av O-I Plastics är Rexams försäljning inom pågående verksamhet uppskattningsvis £ 3,7 miljarder. Vi har ungefär 23 500 anställda i fler än 20 länder, och är medlemmar i FTSE 100. Rexams aktie finns listad hos UK Listing Authority och handlas på London-börsen under symbolen REX.

 

 

 
 

ANNONCØRER
 

  
Tilmeld dig TechMedias webmail service...
 
.
   Site Map  |  Privacy statement     


TechMedia A/S | Naverland 35 | 2600 Glostrup | Telefon: (+45) 43 24 26 28 | Fax: (+45) 43 24 26 26 | E-mail: info@techmedia.dk
Åbningstider: Mandag - Torsdag: 8.30 - 16.00 | Fredag: 09.00 - 15.30



Copyright © TechMedia A/S - All Rights Reserved.

Powered by MEDIA2 Content Management System.

Valid HTML 4.01! Valid CSS!





© www.xn--leverandrregistret-n4b.dk