Kontakt os     PrePress     TechMedia e-shop
 
  » Find dit fagblad » Pack och Plast » Nyheter

4. juni 2020  

 

Print side Print side  Tilføj til favoriter Tilføj til favoriter  E-mail side E-mail side

2008-05-20 Zebra Technologies:

E-handlare förlorar pengar på logistiken

Zebra Technologies, den globala leverantören av specialanpassade utskriftslösningar, varnar nu för att återförsäljare kämpar för att upprätthålla effektiviteten i logistikkedjan efter en dramatisk ökning av e-handeln de senaste åren. Enligt en undersökning från Neilson har Onlineförsäljningen globalt
ökat med över 40 procent under de senaste två åren och över 875 miljoner
människor i världen har någon gång handlat online1.
Logistiken för alla dessa inköp har blivit en allt större utmaning för e-handlare, och
Zebra varnar nu för att återförsäljare som måste hantera returer får problem med att
återföra returer till kanalen tillräckligt snabbt för att säljas till fullpris. Det är även ett
problem att många helt nya varor ligger på lagerhyllor och tappar värde.
Enligt Zebra är väl fungerande, dynamisk logistik av avgörande betydelse för dessa
e-handlare – att i varje ögonblick ha kontroll på var i kanalen en vara befinner sig för
att minimera resursslöseri och låta företag fatta beslut i realtid ute på fältet.
– En del företag har redan tagit till sig tänkandet kring dynamisk logistik, säger
Elisabet Ek, nordisk försäljningschef på Zebra Tecnhologies. Att hantera returer är
extra viktigt. Får man inte till den hanteringen påverkar det inte bara försäljningen,
utan det får även negativa effekter på hela varumärket.
Enligt Elisabet Ek kan organisationer med dynamiska logistikprocesser ändra
planerade leveranser i realtid, vilket ökar möjligheterna att snabbt få produkter
tillbaka in i kanalen.
– Framför allt är det teknik med högt värde som är extra känslig för att snabbt tappa i
värde, säger Elisabet. Företag måste agera nu för att undvika “produktapati” i takt
med att online-handeln blir allt mer populär. Att betrakta returnerade produkter som
en tillgång leder inte bara till bättre kundservice, det kommer även att leda till högre
vinster tack vare högre försäljning, avslutar Elisabet Ek.
Zebra Technologies har publicerat ett White Paper med titeln “Adopting a New
Supply Chain Approach” där man berättar om hur dynamisk logistik kan hjälpa
företag få bättre kontroll på produkter som ska levereras till butiker, slutkonsumenter
och hur man kan hantera returer effektivare. 

Om Zebra Technologies Corporation
Zebra Technologies Corporation levererar innovativa och pålitliga utskriftslösningar till företag och myndigheter samt säkerhetsapplikationer i över 100 länder runt om i världen. Fler än 90 procent av Fortunes 500 företag använder Zebras skrivare. Ett stort antal tillämpningar bygger på Zebras streckkodsskrivare, smarta etiketter, kvitton och kortskrivare, vilket resulterar i bättre säkerhet, ökad produktivitet, högre kvalitet, lägre kostnader och förbättrad kundservice. Företaget, som har installerat mer än fem miljoner skrivare inklusive RFID skrivare
och trådlösa mobila lösningar, tillhandahåller även programvara, systemlösningar och
skrivartillbehör. 

 

 

 

 
 

ANNONCØRER
 

  
Tilmeld dig TechMedias webmail service...
 
.
   Site Map  |  Privacy statement     


TechMedia A/S | Naverland 35 | 2600 Glostrup | Telefon: (+45) 43 24 26 28 | Fax: (+45) 43 24 26 26 | E-mail: info@techmedia.dk
Åbningstider: Mandag - Torsdag: 8.30 - 16.00 | Fredag: 09.00 - 15.30



Copyright © TechMedia A/S - All Rights Reserved.

Powered by MEDIA2 Content Management System.

Valid HTML 4.01! Valid CSS!





© www.xn--leverandrregistret-n4b.dk